Extra glans till håret med hemmakurer?

Publicerat: 2008-04-15 kl: 17:53:00 i Hårvård
Japp, jag har testat. Man får extra glans. Man behöver bara akta sig så det inte ser fett ut när man gjort det.
Till Brunetter:
15 ml Rosmarinblad
15ml Salviablad
15ml Timjanblad
750ml Vatten
 Äggula
Kaolinpulver

Så gör du:
Häll vattnet i en kastrull tillsammans med örterna och koka upp det.
Låt det sjuda under ett lock i 10 min sila sedan av det och låt det svalna.
Slå vätskan i en skål och vispa ner äggulan.
Sedan ska du tillsätta kaolinpulvret, så mycket så att du får en krämig smet.
Dela upp håret i 3 cm breda sektioner och täck varje del med lite av smeten.
Linda in allt hår i plastfolie och låt verka i 45 min.
Under tiden kan du njuta av ett bad eller en massage av någon du tycker om!
Du sköljer ur smeten med varmt vatten och tvättar sedan håret som vanligt.

Till Blondiner:
60ml Kamomill
750ml Vatten
1 ägggula
Kaolinpulver

Så gör du:
Häll vattnet i en kastrull tillsammans med kamomillen och koka upp det.
Låt det sjuda under ett lock i 10 min sila sedan av det och låt det svalna.
Slå vätskan i en skål och vispa ner äggulan.
Sedan ska du tillsätta kaolinpulvret, så mycket så att du får en krämig smet.
Dela upp håret i 3 cm breda sektioner och täck varje del med lite av smeten.
Linda in allt hår i plastfolie och låt verka i 45 min.
Under tiden kan du njuta av ett bad eller en massage av någon du tycker om!
Du sköljer ur smeten med varmt vatten och tvättar sedan håret som vanligt.

Till Rödhåriga:
30ml Maltvinäger
750ml Vatten
1 Rödlök

Så gör du:
Låt rödlöken ligga och dra i maltvinägern och vattnet över natten.
Sila av vätskan.
Dela upp håret i sektioner på 3cm.
Täck varje sektion med lite av "krämen".
Låt den sitta i 45 min medans du slappnar av.
Skölj sedan ur håret och tvätta det som normalt.
Var försiktigt! Resultat kan bli dramatiskt!
Trackback