Vetebälte från Lundmyr of Sweden!

Publicerat: 2009-08-02 kl: 19:35:00 i Kroppsvård


Här ser ni min numera bästa vän! På grund av att jag lyckades skada ryggen såpass att den gör ont i nästan allt jag gör så går jag omkring med vetebältet från Lundmyr på mig hela dagen idag. Jag vet att det lindrar för det kändes mycket bättre redan igår!
Kolla in den smarta förvaringspåsen man får med på bilden till vänster!
När man får hem sitt paket med vetebältet, som man kan köpa HÄR, sitter det en liten lapp med information om bältet på snörena.

"Unikt vetebälte som lindrar all slags värk på rätt ställe. Tack vare att bältet går att spänna fast med kardborrebanden får du lindring och avslappning samtidigt som du till exempel siter framför datorn, står och diskar eller ligger ner. Den unika designen gör att den passa alla storlekar, smala som kraftiga och är anpassad för att kunna viras runt allt från en värkande tennisarmbåge till en gravid mage. Sydda kanaler så att vetet ligger på plats. Avtagbart fodral som går att tvätta i maskin i 40 grader. Tillverkad i 100% ekeologisk bomull"



Den värmande effekten används till all slags värk till exempel smärtande rygg, höfter och axler, menstruations-, muskel- och växtvärk, förlossningsvärar, för- och eftervärkar och mjölkstockning. Vetebältet håller värmen i 30-40 min i rumstemperatur och under täcke cirka 3 timmar.

För värmande effekt:
1. Fäst kardborrebanden mot varandra för att unvika att de smälter.
2. Placera bältet i mikrovågsugnen och vänd kardborrebanden neråt.
3. Effekt på ugnar kan variera! Börja därför på låg effekt (650 W) och kort uppvärmningstid (2min).

Den kylande effekten används till exempel vid huvudvärk, svullnadet, bulor, blåmärken, klimakteriebesvär och stukningar.

Kylande effekt:
1. Packa in vetebältet i en påse.
2. Placera det i frysen i cirka 20 min.

Vid värmning i ugnen ska man aldrig lämna bältet utan tillsyn, om uppvärmningstiden blir för lång kan bältet ta eld. Händer detta ska man låta luckan vara stängd och dra ur stickproppen.
Om mikron har en roterande platta ska man se till att den kan rotera fritt.

Mina tankar.
Jag älskar det faktum att man kan bli nästan smärtfri utan att behöva svälja en värktablett! Jag är en sån där som har svårt för att svälja. Bältet är inte tungt, och det är lätt att anpassa till vart man har ont med hjälp av karborrebanden! Varför hade jag inget sånt här när jag hade växtvärk?!


"Idén till vetebältet fick jag när jag såg mina gravida vänninors behov av smärtlindring både under graviditet och förlossning. Under en värk vill man ju till exempel slippa hålla i vetekudden, man har annat att koncentrera sig på! Sedan förstog jag att denna funktion är något som uppskattas av alla som har ont; att kunna slappna av i hela kroppen är ju en förutsättning för smärtlindring dessutom var det viktigt för mig att man känner sig fin i den"
- Mia Lundmyr




Trackback