Hur hinner man?

Publicerat: 2009-02-20 kl: 15:40:00 i Dagbok
Jag fick frågan om hur man hinner med allting. Från vem tänker jag inte säga men den personen vet vem det är när den läser det här!
Jag hinner inte med allting jag vill göra men jag hinner med skolan, vänner och det som gör mig glad alltså bloggen. Det gäller bara att ta sig tid till att planera vad det är du ska göra. Allting kan och ska verkligen inte göras. Ibland måste man även prioritera bort viktiga saker för att det inte gör att du mår bra. Precis som nu när jag egentligen borde sitta och göra mer läxor, men istället bloggar. Man måste ju kunna bli glad av något utan att känna sig tvungen hela tiden också eller hur? Jag menar, om du bara skulle göra saker du var tvungen att göra skulle ju ingenting vara roligt sen? Jag är ju tex inte tvungen att blogga men jag gör det för att det gör mig glad! Prioritera det som gör dig glad och för varje gång du gör något som gör dig glad, gör också något som behöver göras. Som mina lilla kombination med att stryka framför tv:n! Det är supersmidigt och känns inte lika tråkigt!
 
Trackback