Dagen i bilder

Publicerat: 2009-01-05 kl: 22:51:00 i Dagbok

Klicka på bilderna för att se dom större.

Ja nu till historien. Jag vaknade av att min syster klampade runt i huset. Det var en massa tjat mellan henne och pappa. Sen kom mamma och väckte mig vid tio. Vände mig om somnade om och vaknade vid elva igen.
Gick upp ur sängen och hämtade mitt schampoo från badrummet. Plockade fram rakhyveln ur garderoben för att jag skulle duscha... Ställde mig i duschen, schamponerade in håret och började raka armhålorna. Sen sköljde jag ur håret och kände bara hur jag blev alldeles matt. Det går inte ens att beskriva känslan.
Drog på lite kallare vatten och tänkte att jag behövde lite frisk luft så jag stängde av vattnet och öppnade duschkabinen. Tog tag i kabinens dörrar, allting blev bara svart. Det var som att drömma, vet inte hur länge jag var borta eller så alls... kom tillbaka till medvetandet, kände bara att jag var blöt och låg på golvet.
Försökte resa mig upp men blev yr igen. Öppnade fönstret för att få frisk luft och satte mig ner på toaletten (fortfarande naken) och satte huvudet mellan benen. Andades djupa andetag och till slut gick yrseln över.
Jag ställde mig upp och kollade på mig själv i spegeln. Såg att jag hade ett stort jack på hakan och sen armbågen. Kände hur ont jag hade i knäna och la märke till ett rakt sår på axeln. Gick ut ur lilla toaletten (den som har duschen) och gick mot mitt rum för att ta på mig kläder (tycker inte om att vara naken). Satte på mig kläder, torkade håret och plåstrade om mig.
Sen ringde det och mamma bad mig svara. Jag hade sinnesnärvaro nog att prata med min farfar som ville prata med mamma.
Sen efter det så skulle mamma tvätta och plockade upp handduken jag hade använt och såg blodfläcken (torkade av hakan på den). Hon frågade om jag hade mens, men jag berättade som det var att jag hade svimmat och så vidare. Så hon ringde till sjukhuset och de bad oss att komma in (efter att ha pratat och ställt lite frågor till mig).
Så vi satte oss i bilen efter att ha skrapat lite rutor och åkte in mot sjukhuset.
Väl framme så fick vi gå till akuten. Därifrån skickade de oss vidare och till slut träffade vi en läkare, som ställde lite mer frågor. Han ville kolla hur djupt jacket på hakan var så han tog en bomullspinne och stoppade in. Kände det inte alls... Sen skulle han kolla hur djupt jacket på armbågen var och när han pillade i det fick jag samma känsla som när jag var nära på att svimma. Han sa att jag fick lägga mig ner på sjukhussängen (ni vet de där fula sakerna med papper på). En sjuksköterska hämtade bedövningen och sen bedövade läkaren mig i hakan och sydde två stygn.
Det läskiga var att jag inte kände att jag hade kvar den vänstra delen av hakan. Sen plåstrade de om jacket jag hade på armbågen.
De skrev en remiss till akuten igen för att de skulle kolla blodtryck osv. Så vi fick gå tillbaka dit och så kollade de blodtrycket och lite andra neurologiska saker... Fick gå på tå, hälarna och utsidorna av foten.
Den läkaren vi fick träffa då kunde inte hitta något fel på mig men skrev en remiss till hud för att kolla upp mina leverfläckar och nu senare i veckan ska jag dit igen och ta blodprov. Kolla järnvärdet och på fredag ska jag ta bort stygnen.

Trackback