Bingo!

Publicerat: 2009-11-14 kl: 19:19:00 i Dagbok

Kommer ni ihåg när det man spelade bingo? Jag minns speciellt då min farmor och farfar brukade göra det. Om jag och min syster skulle sova över så fick vi också varsin lott, det bänkades upp med mat på en bricka som vi hjälptes åt att bära ner till deras källare där vi hade sofforna (de hade två på den tiden) och tv:n.

En speciell gång som jag dessutom minns var när jag fick en sådan där chans att ringa in till programmet för att jag hade något speciellt. Gud vad pirrigt det blev då! Helt plötsligt var det ju seriöst att man kunde komma med i programmet och kanske till och med att vinna något stort!

Efter det har jag dock vunnit på bingo en gång, tror det var tjugo kronor eller en ny lott. Ingen större vinst alltså men det var ju ändå en vinst! När man var sådär liten (sex till tioårsåldern) så var det ju stort och hur roligt som helst att få vinna! Tänk om man nästa gång skulle vara den som fick vara med och vinna en storvinst, chansen fanns ju och när man var liten visste man inget om statistik. Kanske skulle man börja spela bingo igen?

Trackback