Recension: Lily Lolo Foundation - Popcorn

Publicerat: 2012-03-22 kl: 21:42:00 i Make-up
För några veckor sen fick jag denna hemskickad till mig av snälla Hanna på Lily Lolo. Det var i samband med att de släppte sin nya vårkollektion som jag fick hem denna foundation. Jag var verkligen jättenyfiken på hur den skulle vara. Vet att mamma hade en Lily Lolo foundation för något år sen och att hon hillade den jättemycket! Så jag såg verkligen fram emot att få recensera den här.

Det hela började med att mina borstar totalstrejkade, de ville inte alls som jag ville så det var till att få bukt till dem och då ville jag nästan såga den här totalt. Men jag tänkte det, jag har ju provat andra produkter som gett superbt resultat efter ett tag! Så två veckor till fick den på sig att bevis att det faktisk är en bra foundation.
När det gäller ingredienser är den här grym. Apoteksgruppen har ju tagit in Lily Lolo nyligen så det är verkligen ett bevis på att ingredienserna är hudvänliga!
Här är skillnaden på med och utan, till vänster är jag helt osminkad och till höger har jag bara använt mig av Lily Lolos foundation i färgen popcorn. Helt utan concealer och andra primers. Jag tycker att den ger helt fabolös täckning och precis det jag hade förväntat mig. Enda klagomålat kan vara att för att få perfekt resultat utan fläckar (exempelvis finnar som kan lysa igenom) så behöver man dock använda en concealer. Men den täcker gott och väl ringarna under ögonen!
Betyg: 4 av 5. Så nära men eftersom finnar lyser igenom kan den inte riktigt få en 5:a!
Priset ligger på 250kr för en stor burk!
Trackback