Recension: Brancott Estate Flight Sauvignon Blanc

Publicerat: 2013-04-24 kl: 16:56:00 i Mat
För några veckor sedan fick jag hem en flaska av det nya vinet Brancott Estate Flight Sauvignon Blanc, jag fixade iordning en något spontan inbjudan till en av mina grannar och vi provade vinet till en god räksallad! Till maten var det supergott och även efter maten var uppäten passade det bra att sitta och smutta på. 
Grannen som jag bjudit över på middag brukar inte tycka om vin alls (!) men hon tyckte att detta var gott och kunde verkligen tänka sig att dricka det igen.
 
Varu nr: 6314
Pris: 89 kr
Volym: 750 ml
Årgång: 2012
Land: Nya Zeeland
Region: Marlborough
Doft: Mogna krusbär med tropiska aromer och en antydan till passionsfrukt
Smak: Ett fylligt vin med fruktig krispighet och en antydan av röd grapefrukt i syran. 
Alkoholhalt: 9%
 
Totalt sett tyckte jag att det var ett mycket gott vin, det blev aldrig varken för surt eller för sött när man hade kommit ner i flaskan och tack vare den lägre alkoholhalten var det lagom att dela en flaska på två! Jag kunde verkligen tänka mig smaken av krusbär (inte bara doften) men antydan till passionsfrukt i doften gick mig förbi.
Slutbetyget blir 5 av 5, supergott, fräscht och verkligen ett vin som passar bra till våren och sommaren, speciellt till grillningar kan jag tänka mig med skaldjur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback