Recension: Hungerspelen, Fatta Eld & Revolt

Publicerat: 2013-02-19 kl: 08:52:00 i Boktips
Ätnligen kan jag också säga att jag har läst igenom alla Hungerspelsböckerna! Jag fastnade på något sätt i sista boken, så den har fått ligga ett tag tills suget kom tillbaka och nu är det färdigläst i den här serien!
Bok ett vet ju alla vad som händer, Katniss offrar sig för sin syster och får åka iväg till Hungerspelen. Väl där händer det tusen och en saker på samma gång och man får följa hennes väg frammåt för att överleva och komma hem igen precis som hon lovade mor och Prim. För er som inte har läst böckerna än, tycker jag att det är dags att börja nu!
Fatta Eld är bok nummer två och där kommer det även ett andra Hungerspel, kvartsekelkuvningen och HÄR KOMMER SPOILERS SÅ LÄS INTE OM NI INTE LÄST BOKEN! Alla gamla deltagare kallas åter in och Katniss och Peeta får åka tillbaka, inte på samma arena men det blir ett till Hungerspel men det slutar med en twist som avslöjas först i början av tredje boken!
Revolt är den tredje och avslutande boken som jag även tyckte var lite långsam. MER SPOILERS, Peeta blir hjärntvättad av regimen efter att han blivit tillfångatagen för att ha försökt störta regimen och hjälpa Katniss bort till rebellerna som funnits under marken i Tretton. Där har de funnits under lång tid och har börjat planera att ta över hela Panem. 
Totalt i betygsväg ger jag alla tre böckerna 3,5 av 5. De två första böckerna är superbra men sista boken är seg och långsam och slutar mycket mer sorgset än vad jag vill så det sänker betyget. Jag ville se ett happily ever after men det blev ju på något sätt åt det hållet i alla fall. 
#27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback