Recension: Laura - flickan från havet

Publicerat: 2013-02-23 kl: 16:15:14 i Boktips
Först och främst vill jag börja med att skriva att jag egentligne inte hade några förväntningar på denna bok alls. Jag kommer inte ihåg varför jag köpte den eller varför jag tyckte om den och struntade till och med helt i att läsa på baksidan innan jag började läs!
Lite problem hade jag med språkbruket och det var en del talspråk som användes (jobbigt ibland att läsa det så). Men i övrigt så är boken mycket bra, det finns en röd tråd och den hålls. Boken handlar om Laura och Vanessa, som under deras uppväxt är med om en del traumatiska saker och sen råkar ut för tsunamin. Detta gör att vissa andra händelser utvecklas i livet och ja det är helt enkelt en bra bok. Tråkigt nog är den inte så lång, för mig tog det 2 kvällar att läsa ut den och då spenderade jag kanske 4 timmar totalt på den.
Betyget blir 3 av 5. Den är bra men inte sådär superbt bra, lite lagom slöläsning till solsemestern kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback