2012/2013 Nyårsmenyn #1 Toast Skagen

Publicerat: 2013-01-06 kl: 11:43:00 i Mat
Tänkte att jag skulle ta och lägga upp nyårsmenyn här med, har ju dock som sagt inga bilder eftersom jag faktiskt helt ärligt talat inte ens tänkte på att ta kort. Men ni kan få recepten i alla fall och så ska jag försöka ta kort på nästa års meny ;) 
Bildkälla.
 
Toast Skagen 5 portioner
Ingredienser:
2,5 msk Majonnäs
3,75 msk Gräddfil
125 gram Skalade Räkor
2,5 msk Dill
2,5 msk Rödlök (valfritt, hade inte med detta och det blev jättegot i alla fall!)
5st skivor Formbröd (alternativt rostbröd, vitt eller fullkorn)
125 gram Löjrom
5 Skivor citron
3 Vitlöksklyftor
 
Tillagning:
1. Blanda Majonnäs, Gräddfil, Grovt hackade räkor, Dill och Rödlök. Här hade jag också i lite av löjromen för att få en härlig smak!
2. Kantskär brödet och stek skivorna gyllenbruna i hackad vitlök och smör alternativt rosta brödet.
3 Fördela räkmajonnäsen på brödet, toppa med rom och garnera med dill och citron.
 
Receptet kommer usprungligen HÄRIFRÅN, men har med lite modifkation använts av mig :)

Kommentarer
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Nej, det tror jag iallafall inte? Haha :) den är jättebra, rekommenderas!

Svar: Får kolla upp det lite, är ju toppen när man inte har tid att läsa eller under tiden man tar promenader eller städar! :D
Jennifer

2013-01-06 @ 14:27:55
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback