Preggolista

Publicerat: 2014-08-08 kl: 10:52:00 i Dagbok

Namn: Jennifer

Ålder: 21

Graviditetssymtom du haft: Illamående, spända bröst, ömmande mage

Positivtgravtest i vecka: 4

Då berättade jag för: .Fästmannen

Min barnmorska heter: Jag har faktiskt precis bytt, nya heter Linda och gamla hade något dubbelnamn som jag aldrig kom ihåg att lära mig!

Vikt vid förlossningen: 77 kg

Mat jag är torsk på: Just nu är de frukt, i början var det mycket pizza och kebab... Frukt och nutella samt cola går alla dagar!

Mat som får mig att vilja kräkas:  

Mina första mammakläder: Mammajeans, röda med härligt lång mudd

Min hittils största modetabbe: Klänning (Som blev tunika eftersom magen var liiite för stor), plus ett par fladdriga piratbyxor...

Första bebisprylen: Filt från Ullared

Första bebiskläderna: Beige body från Newbie

Då kände jag första sparken: Jag tror att det var redan i vecka 18, men osäker nu och jag har inte skrivit upp det...

Hur många ultraljud har du gjort? 6 st, rul plus fem vid olika besök på sjukhuset

Jag tror att bebisen i magen är: En riktig vilde, precis lika busig som både sin far och mor...

Namn jag funderat på: Med tanke på att vi fått reda på kön (det är en historia i sig, som kommer)... Men vi har nog nästan bestämt namn helt och namnet håller vi nog hemligt ett tag till!

Grejer som händer med min kropp: Den växer! Blir tyngre och otympligare att släpa runt på

Så motionerar jag: Lugna promenader så länge foglossningen tillät.

Konstiga grejer jag gjort under min graviditet: Uppe och åt en gång mitt i natten. Något jag absolut lovade mig själv att jag aldrig skulle göra! 

Konstiga kommentarer jag fått höra: Är du säker på att det bara är en? Annars har alla kommentarer varit väldigt vänliga...

Konstigaste bebisrådet: 

Värsta gravidminne: Det eviga springandet på toaletten!

Bästa gravidminne: Sparkarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback