Barncancer och cancer överhuvudtaget

Publicerat: 2014-02-15 kl: 16:42:24 i Dagbok
Idag är det internationella barncancerdagen, så för att gå in på lite mer personliga ämnen än vad jag brukar ska jag dela med mig av något som ni inte fått veta. Det har egentligen inget att göra med just barncancer i sig, utan snarare cancer.
 
 
För ett år sedan, nej mer än ett år sedan lades min mormor in på sjukhus för att operera bort sin livmoder. De hade upptäckt cellförändringar efter att hon hade börjat blöda under ett träningspass på motionscykeln. Jag som var väldigt lite insatt i allting tyckte att det lät fruktansvärt, men har också fått lära mig att det faktiskt inte behöver vara så fruktansvärt. Idag mår mormor bra, cancern är "borta" och efter de cellgifter som hon fick mår hon faktiskt förvånansvärt bra! 

Som om det inte vore nog med det, så har min pojkväns ena son haft cancer. Så de är väldigt involverade i hela det här med olika föreningar och har gått igenom det som en närstående till ett litet barn. Som tur är mår han bra i dagsläget men cancern kan också dyka upp igen, det är kontroller som ska gås på och skönt är det att veta att om det skulle dyka upp några förändringar så kommer det att upptäckas i tid! Förhoppningsvis kommer han inte att behöva gå igenom det igen, jag håller både tummar och tår för att han ska slippa det och skickar samtidigt iväg en tanke och en värmande kram till alla er där ute som går eller gått igenom något (behöver inte vara just barncancer, utan kanske cancer, ett nära dödsfall eller liknande). Idag är en dag jag tänker lite extra på er som har släkt och vänner som är sjuka eller har gått bort. Uppskatta livet, ta hand om varandra och säg till de personer du älskar att du gör det, idag kanske är just den dagen de behöver höra det lite mer än någon annan dag på året. Det betyder massor att vara älskad. 
 
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback