Sagan om pyret och vad h*n är!

Publicerat: 2014-07-19 kl: 17:29:44 i Graviditet
Nyaste inköpet, kom på att jag skrev ju aldrig ut vad vi fick reda på rul här överhuvudtaget! Haha så här kommer hela den historien...
Innan rul har vi försökt oss på att gissa könet på lilla Pyret i magen, alla har trott tjej förutom tre eller fyra personer. Fråga mig inte varför men både jag och M trodde på tjej också, tills jag la mig ner på undersökningsbritsen, då kändes det helt plötsligt självklart för mig att det var en pojke så jag ändrade min gissning. Läkaren som gjorde ultraljudet var inte speciellt osäker och sa nästan direkt pojk på när vi frågade! 
Däremot sen nu när jag gjorde ett till ultraljud förra veckan (orsaken var den blödning så vi kollade bara att allting var okej). Första läkaren sa att jag nog inte skulle vara så säker på att det faktiskt var en pojk som låg i magen, andra läkaren som gjorde ett ultraljud dagen efter (statuskoll så allting var bra), sa att han inte kunde vara helt säker men gick i alla fall upp till 80% säkert på att det är en liten tjej. Så allting vi hittils köpt som passat bra in med blått och så känns ju lite halv b nu... En rosa filt fick det bli i vilket falls om helst så får vi se vad som ploppar ut sen. Kläderna jag har köpt kommer ändå användas flitigt även om jag är sådär tråkig och faktiskt vill klä en liten tjej väldigt tjejigt. Så nu håller vi tummarna för att det faktiskt är en liten tjej som kikar ut i oktober eller kanske till och med slutet av september! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback