Maxi Cosi Citi eller?

Publicerat: 2014-06-06 kl: 16:59:19 i Graviditet
Nyaste tillskottet av problem hemma hos oss var under dagen vilken färg och vilket babyskydd ska vi ha? 
Maxi Cosi har fastnat hos mig (har inte ens varit och klämt på dem IRL)... Borde verkligen göra det, kanske får bli ett besök på babyproffsen snart?
Men efter mycket om och men har jag i alla fall kunnat hitta skillnaden mellan deras olika sorter (de tre jag varit intresserad av), Cabriofix är den de flesta har, Pebble är lyxvarianten och Citi är den enda av dem som inte kan användas med bas. Det med att Citi inte kunde användas med bas oroade mig först men sen fick jag se hur enkelt (säger jag nu ja...) det var att spänna fast med bilbältet så bas är egentligen ett onödigt tillägg för oss, vi kommer ändå byta bil väldigt ofta, vet inte ens om det är samma bil vi kommer åka i när vi är i Kina (?!). Citi sägs även vara det lättaste av dem vilket är något jag uppskattar väldigt mycket! Vill inte ha problem med att släpa runt på ett babyskydd. 
 
Enkelt sammanfattat gör vi fördelar och nackdelar med varje sort istället.
Citi:
+ Godkänt för användade på flyg, lätt, solskydd (Suflett), prisvärt, kompatibelt med vår vagn om man köper adapter.
- Säkert men inte lika "säkert" som de andra, går bara att sätta fast med bälte.
Cabriofix:
+ Funkar med bas och bälte, solskydd, kompatibelt med vagnen med adapter.
- Tyngre, inte flyggodkänt, dyrare.
Pebble:
+ Superlyxigt, godkänt för användade på flygplan, går att sätta fast med bas och bilbälte (två olika sorters baser), funkar på vagnen med adapter.
- Dyrast, tungt. 
 
Till slut efter allt velande fram och tillbaka baserat endast på faktasökande på internet och lite koll på olika recensioner och dylikt vill jag allra helst ha ett Maxi Cosi Citi, men då kom den svåra frågan... Vilken färg? 

Röd och blå går fetbort redan ifrån början, den grå ser väldigt dassig ut på bild (men behöver inte vara i verkligheten så den är inte helt bortvald). M föredrog det svarta i förstahand men jag har nog helt fastnat för det bruna... Inget bestämt än och inget vi behöver köpa förens i augusti någon gång heller så valet kommer säkert att ändras några gånger fram och tillbaka! Men innan ett slutgiltigt val görs ska vi i alla fall kolla på dem i affär för att se hur de faktiskt känns och hur de ser ut. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback