Efterkontrollen

Publicerat: 2014-11-12 kl: 18:38:00 i Graviditet
Sista magbilden innan vattnet gick morgonen därpå.
 
Efterkontroll ja, vad gör man egentligen på den? Jag hade i princip ingen koll alls! Men vi pratade om förlossningen, hur det kändes nu i efterhand, och gick igenom hans födelseuppgifter eftersom de inte fått det (Ryhov och MVC använder inte samma journalsystem och är två olika länsting). Fick knipa så hon kände att jag knep rätt, kollade så allt såg bra ut där nere och kände på om magmusklerna hade gått ihop helt än vilket de inte har. I alla fall inte de yttre, så magen kommer säga ifrån när den inte orkar mer. Annars var det bara att komma igång med träning igen om jag ville, dock försöka undvika att hoppa studsmatta och springa för det belastar bäckenet för mycket i början. 

Fick beröm för att jag varit duktig med knipövningarna, har en stark bäckenbotten tydligen och sen pratades det preventivmedel. Det konstaterades att jag bara hann gå på fem besök hos dom varav jag hann med att ha tre olika barnmorskor. Sen var tiden slut så vi sa tack och hej och Linda (som min bm heter), hälsade att hon hoppades att vi kunde få ses en hel graviditet nästa gång det var dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback