Nattrutiner?

Publicerat: 2014-11-05 kl: 21:15:00 i Barnen & Sömn
Hemskt vad lätt det var att få lilleman att sova ikväll. Rullade över honom på mage i babygymmet efter att jag tänkte försöka få i mig något till kvällsmat (brukar aldrig gå speciellt bra)... Sen helt plötsligt var det lite för tyst, lite för lite benkickar och någon hade redan somnat. Vilket känns som det är det enda han har gjort idag! Bara att lyfta upp honom, dra av byxor och sockar och lägga honom i hans säng... Så mycket för att jag hade planerat att han skulle få bada ikväll!
 
Hur ser era nattrutiner ut? Vi har egentligen inga rutiner, men jag skulle vilja få till några. Börja 18:30 med bad, massera in hudkräm och sen ta med en flaska ersättning och lägga oss i sängen, läsa en saga (kanske inte så givande för en 3 månaders men ack så mysigt) och sen på något magiskt sätt får han gärna somna. 
Ikväll var det bara en puss på pannan och God natt min skatt, ut ur rummet och sen tillbaka och putta i nappen när den trillade ur och han var sur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback