Smakportioner för prematurfödda

Publicerat: 2014-11-04 kl: 08:02:00 i Mat & Amning
Efter alla gånger jag frågat BVC och folk i olika grupper på facebook, andra med prematur barn osv har jag äntligen fått lite bra svar på hur det är med när man kan börja med smakportioner för Hjalmar! Enligt vår sköterska uppe på neonatalmottagningen gäller det alltså deras korrekta ålder (inte deras korrigerade utan okorrigerat). Så om en månad kan jag börja med smakportioner lite försiktigt om jag vill!
Inte bara det med mat utan också det med sömn går att reglera utefter deras riktiga ålder. Så nu ska vi också ge oss på att nattkriga lite... Försöka öka upp mängden mat innan läggdags och få honom att sova längre perioder på natten. Önska oss lycka till! Det känns som det här kan bli en ganska långdragen fight...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback