23 september 2014

Publicerat: 2014-09-23 kl: 22:12:00 i Neonatal
Hade en heldag hemma hos mamma och pappa, eller ja, för mig och oss blev det en heldag. Vi gick inte upp förens tio och strax före tolv var vi utanför dörren och promenerade raskt bort mot stan. Lunchade och har sen bara myst och myst framför tv, ammat och försökt hålla lite småkoll på tiden. På något konstigt sätt rann den iväg så det blev även kvällsmat där och sen vid tio över åtta drog jag mig hemåt igen. 
Imorse när jag vägde Hjalmar hade han gått ner till 2940, avvaktar tills imorgon med vad som hänt. Idag har jag nämligen bara sondat extra fyra gånger av alla måltider och då inte mycket alls. Har han gått upp i alla fall så kanske det faktiskt ändå finns lite hopp om att sonden försvinner snart. Han kan ju amma och han vet hur man gör. Frågan är bara när han kommer orka göra det varje måltid och om han får i sig tillräckligt om vi "bara" ammar 7 gånger per dygn eller om vi kommer behöva öka. Han kommer ju få bestämma eftersom jag i så fall kommer amma fritt. Han är ju bäst på att visa när han är hungrig och vill ha mer mat. 
Den här killen är ju dessutom åtta veckor idag! Snart hela två månader (enligt datum...). Vad räknar man på egentligen? Datum eller veckor? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback