25 september 2014

Publicerat: 2014-09-25 kl: 14:38:00 i Neonatal
Måste verkligen bli bättre på att ta kort (har inga nya bilder att bjuda på)... 
Idag var det inbokat ett hembesök egentligen för att ta prover (blodstatus), men sköterskan som skulle gjort de fick vabba så vi åkte in till sjukhuset istället. Med andra ord jag har baxat ut en bebis i babyskyddet samtidigt som tre blöjpåsar och en soppåse skulle slängas på vägen. Om man ändå går förbi soptunnan tar man ju med sig allting! 
Hjalle är alldeles för snäll när de sticker honom och bryr sig knappt om det, vilket i sig är väldigt skönt eftersom jag i övrigt är väldigt spruträdd när det gäller mig själv. Men när han blir stucken går det jättebra. Konstigt det där... 

Natten till igår (24), råkade jag dra ur sonden på honom med så han har fått vara utan sond igår eftersom han verkade äta så bra i alla fall. Nu hade han stått still i vikt tills idag men vi ger lite mer i flaskan (tillsammans med tillskotten) så får vi se hur det går med vikten imorgon och vad vi bestämmer då. Han är annars pigg nog att äta och vaknar och säger till så egentligen behöver han inte sonden enligt personalen på neonatal men vikten måste ju också upp. Så han har ännu inte kommit över 3kgs strecket utan ligger och lurar lite nere på 2945g, men imorgon kanske han har fått ett stort hopp istället och chockar oss, man vet aldrig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback