Extra tillskotten

Publicerat: 2014-09-25 kl: 17:08:00 i Mat & Amning
Ja, eftersom Hjalmar är prematur får han lite extra tillskott i form av vitaminer och mineraler. Som det ser ut nu så har han ett mål på morgonen med multivitamin, folsyra och fosfat, sen målet efter det är det järn och kalcium. Kvällen är det ett mål med fosfat och målet efter det kalcium igen. Som jag gjort tidigare har vi ammat och sen sondat i lite det sista med tillskotten. Men nu när jag har råkat dra sonden och vi provar ett tag utan så har jag inte hittat något bra sätt att få i honom det på. Via flaska funkar men han vill ogärna suga på den när han har ammat och får han den innan han ammar blir det jobbigt i magen... Eftersom han stod still i vikt tills idag med så ska vi köra på 20ml i flaskan istället för dom 10 jag har kört förut. Är det någon där ute som har några bra tips och tricks? Just kalcium och multivitaminem måste han suga i sig eftersom det inte går att spruta in i munnen. Det andra tänkte jag nästan prova att spruta in direkt och se om det går bättre så om man blandar det i en sondspruta med lite bröstmjölk. 
 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Önskar dig en bra söndag! :) kram!

Svar: Tack så mycket! :D
Jennifer

2014-10-05 @ 17:22:02
URL: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback