Ny säng

Publicerat: 2015-04-24 kl: 22:36:14 i Barnen & Prylar
Inne i bilen på en liten tur, ser ni den snygga rosa rattmuffen? Bilen är ju gammal som gatan, modellen är från 99 och har gått över 46 tusen mil (hur fasiken sitter den fortfarande ihop?!). Enkelt sagt gör det ju inte så mycket om man går emot lite i garaget och repar eftersom den är så pass gammal och vi ändå ska byta bil. Den här lär väl hamna på tippen, har svårt att tro att man kan få något för den. 

I vilket fall som helst, jag skrev ju häromdagen om att jag var så sugen på en ny spjälsäng! Vi hittade faktiskt en riktigt fin begagnad via blocket som vi åkte iväg och hämtade. Både sängen, madrass och bäddmadrass för 500 kr. Så nu har Hjalle en riktigt lyxig madrass med riktig resår i, tidigare har han haft en skumgummimadrass. Det jag däremot inte har bestämt mig för är om vi ska måla om den nya spjälsängen eller om den ska få stanna vit? 
Har noll koll på vilka färgaffärer som finns i närheten och vad det i så fall skulle kosta att faktiskt måla om samt vilken tid det skulle ta att få det gjort. Ska vi göra det enkelt för oss monterar vi ju bara upp den och ställer upp den andra på vinden så länge men vi får väl se. Hittar jag en färg som känns helt rätt får det vara värt det att måla om. Hittar vi inte en färg som känns helt rätt får den vara vit, det passar ju till massor det också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback