Dagens

Publicerat: 2008-10-18 kl: 13:24:00 i Dagbok

Ja, nu funkar datorn igen men jag är utan Internet. Syster min har en annan Internet adapter än jag som hon inte använder så jag hoppas den funkar på min dator. Men man vet aldrig, Internet har ju alltid krånglat på den här datorn så det kanske gör det även med en annan adapter. Jag vet inte men man kan ju alltid hoppas.

Vaknade av väckarklockan, har lånat mammas Philips wake up light ett bra tag nu. Den funkar jättebra nu när det är mörkt ute på morgonen. Men jag hade ju självklart glömt att stänga av alarmet så det vaknade jag av. Klockan var då sju så jag stängde av det och somnade om. Sen vid kvart över nio vaknade jag och låg ett bra tag och lyssnade på musik i min iPod. Lite lagom gött att ha den eftersom den har mycket större minne än min förra mp3 (1Gb), nu har jag hela 120 Gb! Mycket nöjd med allting vad gäller den förutom att den har hängt sig kanske fyra fem gånger nu sen jag fick den. Fick den ju i förra veckan så det är liksom mycket! Nästan sp man borde klaga på Apple? Men annars funkar allting bra, har varit lite dålig med att ladda den bara, har ju bara laddare till datorn för tillfället. Men jag ska köpa en laddare som går att använda i vanliga eluttag så man kan ladda den utan att sitta vid datorn. Då kommer jag alltid att ha fullt batteri sen! Men sen har man ju bilder, någon film (Mamma Mia!) och två avsnitt av Gossip Girl i den också. Har inte ens fyllt halva minnet än. Men det är bra för man vet aldrig när man får mer musik. Men i alla fall, sen dess att jag vaknade jag har varit värsta tekniknörden. Startade datorn och installerade Photoshop CS 3 så nu har jag det här också. Men sen fick jag ett sådant himlars spelsug! Först gick jag igenom de spel jag har ovanför skrivbordet, hittade Monsters Inc och installerade det. Spelade kanske bara en tio minuter sen tröttnade jag eftersom jag redan klarat ut spelet en gång. Hittade Zoo Tycon som jag installerade och började spela. Gjorde ett uppdrag som gick hur lätt som helst och sen var det tråkigt. Just nu har jag ett stort sug efter att spela sims. Men snäll som man är så har jag lånat ut en hel del av mina spel till min äldsta kusin! Så jag har bara fyra kvar hemma, hade ju suttit och gjort upp en plan på hur jag skulle spela och med vilka personer och så vidare. Men nu funkar ju inte det eftersom jag behöver ha vissa spel för att kunna göra de planerna till verklighet i datorn. Men det är bara att vänta tills jag får tillbaka dem och under tiden så kan jag ju ha en snabb dator som lätt gör om bilder och har mycket fritt minne. Det är ju inte dåligt det heller! Har avinstallerat Monsters Inc och Zoo Tycon så jag har knappt något alls på datorn nu. Men det blir till att lägga in det här när Internet funkar här sen. Hoppas det inte tar för lång tid bara! Jag har annars en massa annat som jag ska göra men ändå. Är inte direkt motiverad att göra skolarbete nu.

Dagens att göra:

Putsa fönster

Kolla på hus

Svenska svar på tusen gånger starkare

Befästa kunskaperna i kemi, hade en lång genomgång igår.

Gå igenom So, efter en till genomgång.

Börja öva inför matteprov (tur man har en tavla att skriva på hemma med).

Kolla igenom allt vi gått igenom i fysik genom åren på skolan. Har en testgenomgång av Nationella i fysik nu i veckan som kommer.

Eventuellt kolla på handboll (om vi hinner i tid).

Städa klart rummet.

Jag kan ju inte klaga på att jag inte har något att göra. Men det är mycket imorgon som ska göras också. Idag är det praktiskt och skolan som gäller, imorgon är det läsa en massa böcker. Måste lämna tillbaka dem på torsdag så vill hinna läsa ut dem. Kanske kommer in en eller flera recensioner av dem, vi får se. Senare idag ska jag även recensera Isadoras Bare and Beuty rouge. Kan säga redan nu att jag har förälskat mig i det!

Mitt sms-avtal har gått ut så jag måste fylla på mobilen också.

Trackback