Calcium power gloss

Publicerat: 2009-01-28 kl: 19:46:00 i Naglar


Såhär såg det ut framför OTH tidigare idag. Trots att jag var helt slut efter friluftsdagen idag så lyckades jag göra det här utan att spilla på varken bord, matta, soffa eller golv! Jag lackade om naglarna med Niveas Calsium power gloss. Det ger så mycket glans att man knappt kan tro det! Nästan så man kan sitta och spegla sig själv i det. Lite svårt eftersom det är färg i det nu då men det är glansigt x1000! Utav namnet har ni säkert förstått att det innehåller Calcium som gör naglarna starkare men det innehåller också mineraler som bidrar till det och glansen!

På den vänstra handen använde jag mig utav färgen Rose gloss och den vänstra Sorbet gloss. Förutom dessa färger finns det 4 olika färger till och de kallas för, Star, Fuchsia, Berry och Lilly. Lacket ät lätt att lägga på och känns inte "tungt" som vissa andra kan kännas. Sorbet passar bättre på mig men jag är totalt förälskad i Rose! Smaksak egentligen men det är riktigt snygga färger! Det enda som kan vara lite negativt är att efter någon vecka så blir det lite slitet i kanterna, det beror ju på hur mycket du använder dig av naglarna men det är lätt att lägga på lite till och man får ingen synlig kant om man gör det!

Här är naglarna efter ett lager, det står på flaskan att man ska stryka på två och det är också två lager som ger en "täckande" och högglansigt resultat! (Ja det är viasat programmet som jag använde under som skydd för bordet men det blev inga fläckar på det heller)! Jag brukar vara försiktig och inte spilla men jag lyckas alltid trots det spilla någonstans, det här lacket var inte så droppigt att jag gjorde ens det!
Nagellacken finns att köpa på H&M, Åhlens, Kicks, utvalda parfymerier och där ni brukar hitta Nivea!


Trackback