Oskrivna regler = mobbing ?

Publicerat: 2010-08-28 kl: 09:45:01 i Dagbok
Tänka vad allting i livet hade varit lättare om det fanns en bok med alla de där oskrivna reglerna i. Men det är ju just därför som vi kallar de för oskrivna regler, för att de inte är nerskrivna. Tyvärr så fungerar det även så att dessa regler skapar en hel del problem för ungdomar och barn som går i skolan.

Har ni aldrig sett någon som ni inte tycker borde klä sig på ett visst sätt eller har matchat helt fel och gett den en elak blick? Har ni då faktiskt tänkt på hur mycket skada bara den blicken gör och att denna person förmodligen kommer att få mer än en sån blick under dagen.

Jag tycker att vi ska kunna acceptera alla precis som de är och att man faktiskt ska få klä sig som man vill utan att bli mobbad.

På min skola är det egentligen bara nördar = ingen bryr sig speciellt om vad man egentligen har på sig. Däremot så finns det ju såklart också de som slaviskt följer modet med. Men för att just jag ska må bra med mig själv, trivas och kunna fokusera på just skolan och inte det runt omkring så klär jag mig i det jag tycker är snyggt och bekvämt.

Modet har aldrig intresserat mig något speciellt då det verkligen inte passar min budget eller min livsstil. Så tjejer och killar där ute, gör som ni själva vill - inte någon annan.

Kommentarer
Postat av: C ♥

allt fint med dig idag?

2010-08-28 @ 13:10:32
URL: http://ailicec.blogg.se/
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Bra skrivet. Du har så rätt så rätt! =) Det är faktiskt väldigt skönt med IT-gymnasiet, att alla (eller de allra flesta) är sig själva och klär sig som de vill. Jag kände mig faktiskt aldrig tvungen att klä mig överdrivet snyggt eller sminka mig särskilt mycket när jag gick där. Vilket jag kan tänka mig att de som går på Västerhöjd gör..



Kram! :)

2010-08-28 @ 18:42:33
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback