Recension: IDUN Minerals Foundation - Saga

Publicerat: 2012-02-18 kl: 12:58:00 i Make-up
Vet inte om jag visat er dessa bilder, på den till vänster har jag använt mineralfoundation och den till höger är jag utan, de prickar som syns är mina leverfläckar ;) 
Den täcker alltså grymt bra! :D
Förpackningarna ser ut såhär, de är designade av en italienske konstnär vid namn Patrizia Gucci, dotter till Gucci skaparen ;)
I övrigt om förpackningen är den stilren, enkel att öppna och stänga, liten risk finns dock för att den åker ut foundation i locket om man råkar ha den upp och ner. Idealiskt vore att ha ett litet lock för själva hålen men det kanske går att fixa det med! Iduns smink hittar ni bara på Apoteket och på deras webshop, HÄR.
En foundation kostar ca 349kr och jag tycker att det är lite dyrt med tanke på en students plånbok men samtidigt så räcker denna burk förmodligen i en evighet så man ska se det som en investering.
Totalt ger jag betyget 4 av 5 ändå, man behöver ha en bra borste till att applicera och det går lätt att bygga upp täckningsgraden till önskat resultat. Jag tycker inte att den blir kakig på huden och den ligger bra hela dagen.
Trackback