Dessa produkter är tillhandahållna för recension. Jag har alltså inte betalat för dessa.
 
Champneys är ett märke som Boots tog in i sitt sortiment i våras. De gjorde stor succé i Storbrittanien och 43 produkter har lanserats i Sverige. De innehåller vårdande ingredienser som honung, sesamolja, jojobaolja, mandelolja och så vidare. Utbudet är brett, alltifrån rengöring, lotion, sockerskrubb, bubbelbad, oljor och sprayer.
Lotionen tycker jag mycket om. Den är härligt krämig och lätt att få upp, doften är helt underbar! Man blir dock lätt fet i huden under en halvtimme efter att man har smort in sig så man borde hålla sig ifrån att ta på sig kläder eller smörja in sig tunnare.
Betyg: 3 av 5
 
Scrubben jag fick hem är en sockerskrubb, alltså smälter den på huden när man använder den. Jag tycker om konsistensen och doften men samma sak här man blir lätt oljig och detta kan vara något som vissa inte tycker om. Jag har inga problem med det eftersom det ändå är i duschen och jag brukar använda mig av duscholja. Denna tycker jag dock sitter i rätt länge. Oljigheten försvinner efter några minuter när man torkat av sig men doften sitter kvar lite subtilt och efter insmörjning med lotionen efteråt är huden sjukt len och härlig!
Betyg: 4 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback