Tanten som somnade mitt i maten

Publicerat: 2013-02-13 kl: 23:30:00 i Dagbok
#21
Ligger nerbäddad i sängen efter en mycket bra dag må jag såga!
Blev lite bråttom imorse eftersom jag fick ett oväntat samtal som erbjöd skjuss ner till stan med kravet att jag skulle vara klar på fem minuter! Tro´t eller ej men det var jag. Sen sprang jag runt på stan lite och handlade, kom på att det är faktiskt rätt smart att äta också så gick in på donken.
Efter ett tag där inne så börjar tanten framför mig (bordet rakt framför mig alltså) att snarka. Hon har alltså somnat mitt i allting bara sådär. Några snälla och omtänksamma personer bredvid mig uppmärksammade detta och försökte väcka henne samt pratade med henne när hon vaknat. Den ena var tvungen att springa iväg (hon hade någon tid att passa eller något). Så jag erbjöd min hjälp, fick prata med hennes barnbarn under tiden vi väntade på att ambulansen skulle komma. Tanten mådde inte speciellt bra, var allmänt vag och yr. Så det hann med att bli en rätt händelserik eftermiddag innan jag drog mig hemmåt! 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

oj då, vad bra att ni hjälpte till :)

Svar: Ja, jag hoppas bara att det har gått bra med! :) Dottern ( och barnbarnets mamma ) svarade inte i mobilen så jag hoppas att de fick tag i henne :)
Jennifer

2013-02-14 @ 12:26:33
URL: http://rebeckhaam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback