2012/2013 Nyårsmenyn #2 Plankstek utan planka

Publicerat: 2013-01-07 kl: 11:00:00 i Mat
Till varmrätt gjorde jag en plankstek utan planka. Vi använde oss av en ugnsplåt till duchesspotatisen och gratinerade både potatisen och tomaten. Köttet fick aldrig komma in i ugnen utan blev istället "bara" stekt vilket också går jättebra!
Jag använde mig av det här receptet från bloggen CookiesnDreams. 
Enda undantaget jag gjorde var att vi slängde ihop en Bearnaisesås ifrån pulver på påse för att spara in på tid och göra det enkelt och smidigt för oss!
Glöm inte bort att receptet är beräknat på två personer, jag dubblade eftersom vi var fem och det brukar bli mycket mos! :)
Kokade potatisen någon timme i förväg så att vi slapp hålla koll på den under tiden vi stekte allting annat och vi behövde inte koncentrera oss på att hålla några tider!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback