Recension: 50 nyanser av honom

Publicerat: 2013-01-03 kl: 10:02:00 i Boktips
50 nyanser av honom, ja vad ska man säga. Jag vet att det är många som har sågat den på svenska. Jag började med att lyssna på den via ljudbok (på engelska) så jag var inte van vid språket alls. Tycker det skiljer mycket på språkbruket. Däremot tyckte jag att boken på engelska var seg (vet inte om det berodde på att det var just ljudbok eller om det bara var segt att det var engelska).
Mesta läsendetiden spenderades med Toulouse på magen, inte svårt att fastna i boken då när det var supermys!
 
Men boken i övrigt, den är rätt sexuell, det var dock inte det jag fastnade för i boken utan förhållandet som Anastasia Steele (huvudkaraktären) och Christian Grey har. Jag vill veta hur det går för dom och om det går frammåt eller inte. Förhållanden rent allmänt fascinerar mig och boken blev sträckläst! Jag kan ju inte klaga direkt, störde mig inte på några ord specifikt som jag vet att många har gjort utan tyckte att det passade in i resten av språkbruket.
Boken tog slut efter tre dagar för mig så betyget blir solklara 5 av 5!
Spoiler varning, om ni inte vill se spoilers kolla inte på bilden under!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback