Viña Pomal Reserva 2007

Publicerat: 2013-10-17 kl: 15:16:41 i Mat
För någon vecka sedan en fredag var det dags för en liten myskväll, gott vin, tapas och pulled pork (som dukades fram efter bilderna). Viña Pomal passar perfekt till just tapas och pulled pork och har en härligt rund smak med en ton av körsbär och dill. Vi passade även på att köpa en god getost med saltiner till, perfekt även efter själva maten när man förflyttade sig till soffan och en film!
Andreas tycker oftast inte om röda viner och han var inte så mycket för första glaset men det växte sig på honom till slut med. Ett mycket gott vin som jag gärna köper igen och bjuder på när gäster kommer över! Till maten passade det superbt och jag kan mycket väl tänka mig att det passar bra till en bit kött och lite pommes också.
Viña Pomal Reserva (nr 6712) får av mig betyget 4,5 av 5.
Det enda som drar ner det är det lite höga priset på 119kr vilket gör att det inte är ett köp man gör oftare, men verkligen mycket gott och lätt att avnjuta vid tillfälle!

Kommentarer
Postat av: Ella Stork

mysiga bilder :)

Svar: Tack! :D Det var en mysig kväll! :)
Jennifer

2013-10-22 @ 19:48:32
URL: http://ellastork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback