13 augusti 2014

Publicerat: 2014-08-13 kl: 16:21:20 i Neonatal
1593g, 34ml x4, 35ml x4
Lite svar från undersökningarna har nu äntligen dykt upp!
Ultraljudet av halsen visade att det bara är lymfkörtlarna som har svullnat upp, alltså inga cystor eller annat jobbigt! Fortsatt med antibiotika och alvedon för att få det under kontroll så att lymfkörtlarna blir mindre. Blödningen han hade i hjärnan följer det "normala" mönstret vilket innebär att det är ett litet hål där blödningen var (som jag uppfattade det av läkaren), inga av blodplupparna har täppt till något vilket är jättebra! Annars går han upp stadigt i vikt just nu och börjar verkligen biffa på sig lite så att armar och ben fylls ut lite mer. Vi ska börja lite försiktigt med att öva bort cpapen, då kör man korta stunder utan den och med en grimma eller tratt med syrgas istället. Sen utökar man de stunderna som är utan och så jobbar man sig långsamt framåt tills han klarar sig helt utan cpap.

Jag har tagit eftermiddagen till att kurera mig lite, halsen retar lite, nyste en del förut och är småfrusen så hoppas verkligen inte det blir något utöver det här. Säkra för det osäkra så hinkar nyponsoppa och vilar. Dags att pumpa ur mjölk dock och sen sova en liten, liten kort stund och se om det blir bättre. Annars får jag nöja mig med att det bara blev en kängurusittning idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback