Mvc besök mäta magen (andra gången)

Publicerat: 2014-07-15 kl: 15:40:00 i Graviditet
Mvc besök nummer två med att mäta mage avklarades idag. 
Sf: 26
Blodtryck och blodsocker var bra, hjärtljuden lät som de skulle och allting annat var bra.
I övrigt pratade vi en del om vad jag hade för förväntningar på förlossningen och om jag hade tänkt något mer på den. Om inte så var det dags att börja tänka på det nu, (ser fram emot det med skräckblandad förtjusning). Med tanke på lite tidigare historik och för att jag känner att jag vill det själv med så bad jag även om en remiss till psykolog för att få kunna prata igenom just förväntningar osv. Mycket tycker jag ligger i att M fortfarande är i Kina, tänk om han inte hinner hem liksom? Världen går ju inte under (idag i alla fall), men vissa dagar känns det som att allting liksom hänger på just den biten, att han ska hinna hem... 
Såhär ser magen ut idag, vecka 28 (27+2).
Lite bristningar har jag på höfterna, men annars inga än så länge på magen men brösten, låren och rumpan har inte blivit skonade. Däremot tycker jag att de har bleknat drastiskt sen jag började smörja in mig med Bio oil och faktiskt masserade in den morgon och kväll... Vet inte om det är inbillning eller om det verkligen fungerar men skönt är det för magen kliar inte något. 
I övrigt är det nu en växtspurt mellan vecka 28-32 så vi får väl se hur lång tid det tar innan jag tycker att jag är ännu mindre smidigare än vad jag känner mig nu. Pjuh, kan vara fasligt jobbigt att ta sig upp ifrån sittande ställning redan nu! 

Kommentarer
Postat av: Beatrice Lind

Åh, men bristningar har jag med! :D MEN VI ÄR FINA ÄNDÅ! KRAM!

Svar: Jadå jag har haft bristningar sen tonåren, bara lite mer som kommit nu! ;-) Kram!
Jennifer

2014-07-15 @ 22:01:42
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

grattis

Svar: Tack :)
Jennifer

2014-07-16 @ 14:31:25
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Fin mage!

Svar: Tack :)
Jennifer

2014-07-16 @ 14:34:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Victoria

Vilken fin liten mage!! Bio oil är verkligen wonderoil, använde de hela graviditeten men orkade inte smörja två gånger per dag. När jag fick bristningarna på höfterna smörjde jag mig som man ska och idag 3 månader efter förlossningen kan man inte ens ana att jag haft bristningar över huvud taget. Så smörj på;)
Lycka till med allt!

Svar: Åh vad härligt att höra att det är fler som faktiskt tycker den funkar! Är så rädd att jag bara inbillar mig för att jag vill bli av med bristningarna! Hur länge smörjde du efter förlossningen? :)Och tack för komplimangen, den är rätt liten och nätt än så länge (ändå normal enligt sf mått)... Sett betydligt större så man kan väl tacka sin lyckliga stjärna att jag ändå känner mig någorlunda smidig! :)
Jennifer

2014-07-16 @ 14:50:57
URL: http://victorialsfamilj.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej! Kommer ihåg att jag brukade läsa din blogg förut, för flera år sen. Nu var det längesen, men vad roligt att komma in och se att du ska få en bebis! Grattis! :)

Svar: Ja men dig känner jag igen! :)Kul att se att folk hittar tillbaka lite med ;)
Tack så mycket :)
Jennifer

2014-07-16 @ 14:58:45
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback