19 september 2014

Publicerat: 2014-09-19 kl: 23:23:48 i Neonatal
2915g väger lilleman idag! Vi närmar oss verkligen tre kilos gränsen med stormsteg!
I övrigt vill jag verkligen varna alla Volvoägare att bältena är förbannat korta. Jag kunde inte spänna fast babyskyddet så det satt korrekt så det blev till att införskaffa en bas (maxi cosi easybase 2) som spänns fast med bilbältet eftersom bilen dessutom är så gammal att det inte finns easyfix fästen. Ännu roligare var att jag trodde vi var tvungna att ha Hjalmar i baksätet eftersom det finns airbag i fram och då trodde jag att det gällde både på förarsidan och passageraren. Men tydligen var det tillval på den årsmodellen så vi kan ha babyskyddet bredvid chauffören! Smidigt nu när jag är själv med honom så att man enkelt kan stoppa i napp eller bara helt enkelt ha bättre uppsikt över honom. Nu använder han inte napp så ofta så vi får väl se hur det blir med den längre fram sen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback