Spjälsängen och pyssel

Publicerat: 2015-04-20 kl: 14:57:00 i Inredning
Varför hade inte vi gjort såhär?! Jag har ju sett folk som har haft spjälsäng bredvid sin säng och haft just sådana som varit anpassade till det, så kallade bedside cribs. Men du kan ju lika gärna göra det med Ikeas billigaste spjälsäng Sniglar, måla om den i någon av de snygga färgerna jag lagt upp bredvid (beroende på vad du gillar eller bebis kanske?) och bara ta bort en av långsidorna! 
 
Vi har min och min systers gamla spjälsäng, den hade vi när vi var små och det saknas en skruv i den som håller ihop gaveln på ovandelen mellan kort- och långsida. Vilket jag smidigt har löst med att knyta en handduk mellan två spjälor/pinnar. Snyggt va?
 
Jag drömmer i alla fall om att köpa en ny spjälsäng. Men frågan är, till Hjalle eller till knodd? Hur länge hade ni era barn i spjälsäng? Hur länge är vanligt att de sover i spjälsäng? Om man dessutom har en sån där smidig säng som har olika höjdlägen brukar ju det lägsta passa bra att kunna använda som juniorsäng om man har ena långsidan borttagen ett tag eller är jag knäpp som tänker så? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback