Vecka 19

Publicerat: 2015-04-21 kl: 08:52:58 i Gravid med nummer två
Då var det dags för vecka 19 och jag kan inte låta bli att bli lika förundrad varje måndag att ännu en vecka har gått. Det går så snabbt! Med Hjalle i magen gick det tusen gånger långsammare, kanske beror det på att jag både var sjukskriven och att det då var första graviditeten? 
 
Nu väger Knodd 280g och är ungefär 22 cm lång. Livmodern går att känna strax under naveln (hur läskigt är inte det egentligen). Jag har haft lite små problem med en hel del sammandragningar redan. De ska ju inte göra ont säger man som regel men jag går efter att det ska kännas lite men de får absolut inte bli regelbundna eller bli starkare. Sammandragningar i sig är ju egentligen bara livmodern som övar inför förlossningen så på sätt och vis är de ju något positivt! 

I övrigt är illamåendet kvar, vilket är väldigt segt. Jag hade gärna sluppit det men det är ju bara stå ut, samma sak med foglossningen. Det hjälpte massor med nya stabila skor men det känns fortfarande när man är ute längre sträckor och då räknar jag längre sträckor 4 km och uppåt för min del. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback