Vi bakar

Publicerat: 2015-04-19 kl: 17:19:55 i Barnen & Vardag
Idag har vi bakat bröd, närmare bestämt banan och honungsbröd från bästa Jamie Olivers bok Happy days. Lovar att jag ska slänga upp bild och recept på brödet sen, det är sååååå himla gott! 
Dessutom fick jag ju ha gladaste hjälpredan i köket medans pappa fick vila upp sig på soffan en liten stund. Han var snäll och lät mig sova tidigare idag, var vaken en sväng inatt med foglossningen som smärtar i svanskotan. Det var helt omöjligt att hitta en position som inte gjorde ont! 
 
Ni ser också min superfina handstil om ni tittar noga på burken vi har mjöl i. Själva burken kommer ifrån Rusta, etiketten Lagerhaus och vi har tre till, en för havregryn, en för socker och en för flingorna. Gör det lite snyggare i skåpet än en massa påsförpackningar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback