Året 2015

Publicerat: 2016-01-03 kl: 20:24:44 i Dagbok
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Startade eget företag!
Genomdrev du någon stor förändring? Vi blev fyra i familjen, jag blev egen företagare, H bytte schema tider, V bytte schematider. 
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 14 augusti såklart, när Vilhelm föddes.
Vilka länder besökte du? Inget mer än Sverige, men det räckte och blev över ändå. Ser fram emot mer utomlandsresor längre fram i livet när barnen inte är mini och kommer ihåg resan!
 
Bästa köpet? Antingen nya datorn, nya tvn eller vår vagn Bugaboo Donkey. ÄLSKAR vagnen, men som den tekniknörd jag är, är inte datorn eller tvn långt efter.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att vi haft möjligheten att kunna vara hemma och vara föräldralediga båda två under större delen av året.
 
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Mer tid till bara mig, mer tid att ta hand om mig själv och samtidigt mer tid med barnen (hur ska det här gå?!). 
 
Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, både under tiden jag var gravid och nu efter. Kroppen är svag, svag som attan och det märks framför allt när det ska bäras, bäras, bäras. För att orka med vår vardag och framför allt för att vara en glad och energisk mamma behöver jag bygga upp mina muskler igen.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig för ekonomin. Två föräldralediga vuxna ger ju inte direkt så mycket cash in på kontot och att ha ett nyuppstartat företag när man bara jobbar 25% i det ger inte heller en massa i inkomst... 
 
Favoritprogram på TV? Bron, Jordskott och Idol.
 
Bästa boken du läste i år? Jag minns inte att jag har läst ut en hel bok under hela året (om man räknar bort ljudböckerna)... Men om jag får ta med en jag inte läst ut än, så Midvintermörker av Lars Vilderäng.
 
Största musikaliska upptäckten? Babyloonz, oj vad det har räddat många matstunder när det är kink, kink, kink och ännu mera kink på Hjalmar.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag vågade starta eget! Sen att det har gått så pass bra för att vara första året är också jätteroligt.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, definitivt! 2014 var på många olika sätt det bästa och sämsta året samtidigt. Mycket problem, många glädjestunder men i slutändan är det tyvärr alla problemen man kommer ihåg mest.
 
Vad spenderade du mest pengar på? Mat (eller elektronik). Vårat matkonto, ja det är en historia i sig själv... Fokus i år kan jag säga är att ordna upp bland annat detta.
 
Vilken är din största insikt under 2015? Ingen framgång utan frustration
Vad är du peppad för inför nästa år? Fortsättningen på företaget, min personliga utveckling, träningen, köpa hus/flytta till större och framför allt att få se Hjalle och Ville växa upp och bli ännu mer av sina egna personligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback