Recension: Sankta Psyko

Publicerat: 2013-04-08 kl: 15:33:00 i Boktips
Sankta Psyko är Johan Theorins fjärde bok (?), nu har vi lämnat Johans Öland bakom oss och vi hamnar istället på det psykiatriska sjukhuset Sankta Patricia. Bokens huvudperson Jan Hauger söker tjänsten som barnskötare, fritidspedagog eller vad man nu vill kalla det för på barnhemmet som ligger bredvid det psykiatriska sjukhuset. Barnen på Gläntan har dock sina egna bakgrunder, de är barn till patienter inne på Sankta Patricia.  Men Jan, har liksom alla andra sina olika avsikter varför de söker sig dit.
 
Jag började läsa boken och hade egentligen rätt höga förväntningar eftersom jag totalt slukat hans två första böcker, Nattfåk och Skumtimmen! Jag tyckte inte att boken var dålig eftersom den slukades rätt fort men det var något som saknades, det var inte lika läskigt som det varit förut. Det var liksom helt okej. Svårt att förklara för det är fortfarande en mycket bra bok, misstro mig inte på det. Men det saknades det där lilla extra! Hur som helst, har ni missat Johan Theorin, leta upp någon av hans böcker, skapa lite fri tid och sjunk ner. Han är grym på att skriva! 
Betyget blir 4 av 5. Fortfarande bra men inte sådär extra bra som hans tre första böcker varit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback