Vecka 14

Publicerat: 2015-03-18 kl: 13:00:42 i Gravid med nummer två
Nu har vi gått in i vecka 14! Magen ser ni på bilden ovan och jag har spenderat mestadels av veckan med att sova, försöka hitta energi och hoppas på att illamåendet ska börja gå över nu. Ungefär runt den här tiden försvann ju illamåendet när jag var gravid med Hjalmar. 
 
På tal om Hjalmar, eftersom han blev född redan 29+1 så bokade min Bm in ett besök hos deras överläkare hos specialmödravården. Vi bestämde egentligen inte någon specifik plan för att hålla koll på att allting går som det ska mer än att jag ska försöka hålla koll själv. Om jag tycker att jag har mer sammandragningar/förvärkar var det bara att höra av sig för att kolla så inget hade påverkats.
Vi mätte även livmoderhalstappen (vi fick se bebis!), fick recept utskrivet på progesteron gel som ska tas varje kväll innan natten fram tills vecka 34 (alltså totalt 140 gånger)... Hämtade ut 30 engångsförpackningar och fick betala härliga 700kr och då hade jag precis börjat få rabatt. Egentligen skulle dom kostat mig 900. Känns ju sådär lagom kul att ha sånt att se fram emot...

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Vilken liten och söt gravidmage du har. :) Efter v 14 vände tröttheten och illamåendet för mig, så hoppas du känner dig piggare snart! Kramar

Svar: Tackar! :) Den lär nog växa och komma ikapp snart ;) Kram!
Jennifer

2015-03-18 @ 16:49:18
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback